Společnost Goodyear si na základě své strategie udržitelnosti Better Future Framework pronajme dvě nové průmyslové haly. Jednu v České republice v Chebu a druhou ve francouzském Amiens. Ve snaze o dekarbonizaci se společnost zaměřuje nejen na optimalizaci logistiky, ale také na vývoj nových materiálů a technologických postupů.
„Jsem velmi rád, že pro Goodyear budujeme nejmodernější distribuční centrum, které optimalizuje distribuční síť pneumatik ve střední Evropě. Goodyear nedávno představil svou vizi udržitelných pneumatik budoucnosti. S naší budovou nezůstanou pozadu, bude zahrnovat tepelná čerpadla, fotovoltaickou elektrárnu a dobíjecí stanice pro elektromobily. Cíl pro certifikaci BREEAM New Construction je nastaven na úroveň Outstanding,“ říká Pavel Sovička, generální ředitel Panattoni pro ČR a Slovensko.
Provoz v Panattoni Park Cheb East zefektivní přepravu pneumatik směrem k zákazníkům v Česku, Slovensku, Německu, Rakousku, Švýcarsku, ale také usnadní přepravu do severských zemí. Goodyear si od zkrácení vzdálenosti mezi distribučními centry a prodejní sítí slibuje nejen zefektivnění procesů a rychlejší dobu dodání pro koncové zákazníky, ale i snížení celkové uhlíkové stopy, které pomůže dosáhnout optimální udržitelná opatření.
Nová hala o podlahové ploše 80 tisíc metrů čtverečních, ve které si Goodyear pronajímá 60 tisíc metrů čtverečních, cílí na nejvyšší hodnocení v rámci certifikace BREEAM New Construction na úrovni Outstanding. Všechny nové objekty v portfoliu Panattoni využívají úsporná opatření s ohledem na spotřebu elektrické energie, vytápění a vody. Nová hala Goodyear není výjimkou. Střecha budovy bude připravená pro instalaci fotovoltaických panelů, úsporné vytápění zajistí tepelná čerpadla a objekt bude také disponovat podzemními nádržemi na šedou vodu. Na venkovním parkovišti budou umístěny nabíjecí stanice pro elektromobily.
Cheb, nabízí výborné dopravní propojení v rámci celé Evropy. V blízkosti se nachází silnice E42, která spojuje Prahu s Norimberkem, a tím poskytuje rychlé spojení s Německem. Navíc je zde také přístup na silnici l/21, která se napojuje na dálnici D5, vedoucí z Prahy do Rozvadova. Výhodou je i dostupnost železničního koridoru z Prahy do Norimberku. Kontejnerový terminál v Hofu je vzdálený pouhých 54 kilometrů od areálu (odtud jezdí přímé vlaky do přístavů v Severním a Baltském moři) a mezinárodní letiště v Karlových Varech má dojezdovou vzdálenost 45 minut. Železniční trať zajišťuje spojení s pohraničními oblastmi Německa a České republiky.
Přemístění aktivit dodavatelského řetězce je důležitým strategickým krokem k dalšímu nastolení odpovědných operací v rámci Goodyear Better Future Framework a zlepšených logistických aktivit go-to-market v regionu EMEA, které umožňuje průmyslový park Panattoni v Chebu.