Kontrakt mezi společnostmi Sportisimo a SSI Schäfer byl podepsán v posledních týdnech. Jde o významný projekt podporující růst a ambice společnosti Sportisimo. Aktuálně jsou v plném proudu projekční práce a také probíhá výstavba haly. Provoz byl měl být spuštěn v lednu 2023, čili jde o rekordně krátký čas na podobně velikou a komplexní realizaci. Sportisimo z Contera Parku Ostrava D1 obslouží prodejny a e-shopy v Česku a okolních státech střední a východní Evropy.

Díky nejmodernějším technologiím maximální efektivita

SSI Schäfer dodá veškeré skladové technologie – jak ty na zásobování kamenných prodejen, tak ty pro odbavování e-shopových objednávek. Cílem je zajistit maximální efektivitu skladování. „V hale bude více než 6000 metrů dopravníkových systémů vyráběných společností SSI Schäfer, které spojí jednotlivé zóny skladu od depaletizace, přes vstup do miniload skladu, vychystávací mezanin až do expediční zóny. Podél dopravníkových tras bude rozmístěno 150 pracovních stanic, kde se budou konsolidovat veškeré objednávky i vratky. Miniload sklad má naprojektovanou výšku 23 metrů a aktuálně se v něm počítá s jedenácti uličkami s kapacitou přes 300 tisíc kartonů. Do budoucna se počítá s přidáním extra uliček. V tomto zakladači budou skladovány přepravky i kartony přicházející přímo od dodavatelů,“ popisuje Marian Gono, generální ředitel společnosti SSI Schäfer Systems International.

Dodává, že vedle miniloadu bude postaven čtyřpatrový pick tower. Sestává z policových regálů s uličkami. V rámci jedné středové uličky budou uloženy další dopravníkové technologie a pracovní stanice, kde bude probíhat konsolidace vypickovaných objednávek. V hale bude také velký ocelový mezanin, který bude vyráběný v koncernovém závodu SSI Schäfer v Hranicích na Moravě. Budou na něm pickovací stanice pro konečné balení objednávek a přípravu na expedici.

Blízkost výrobní haly snižuje uhlíkovou stopu

„Od začátku jsme se snažili o to, abychom v maximální možné míře zkrátili dopravní trasy při návozu materiálu před montáží. Proto v maximální míře využíváme náš výrobní závod v Hranicích na Moravě, díky čemuž výrazně snížíme uhlíkovou stopu. Nejenže zkrátíme přepravní trasu, ale také podpoříme českou ekonomiku,“ konstatuje Marian Gono.

 

Zdroj:// Systémy logistiky