„Ze Severní Ameriky je pro nás nejpřitažlivější trh Spojených států. Náklady, které pro lokální klienty převážíme, zahrnují například elektronické součástky, textil nebo také vybavení pro dětská hřiště. Letecky zařizujeme převážně přepravu automobilových součástek, ale někdy se naskytne i speciální projekt, například v minulém roce převoz trenažeru vrtulníku na NATO Days nebo závodních bobů. Mexiko a Kanada také nezůstávají bez povšimnutí a jsou pro nás, respektive pro naše klienty, častou destinací pro exportní cargo,“ říká Martin Jukl, director Sea Department v rámci DSV Air & Sea CZ.

Společnost DSV v uvedeném regionu podniká kroky k dalšímu posílení své pozice. Jen za letošní rok podnikla dvě významné akvizice logistických firem – S&M Moving Systems West and Global Diversity Logistics. Na hranicích s Mexikem má DSV rozsáhlé sklady, které slouží mimo jiné pro komponenty do automotive.

Kromě akvizic DSV rozšiřuje i své portfolio charterových letů. Ty mohou zefektivnit tok zboží hlavně lokálním podnikům, které obchodují s firmami na západním pobřeží Spojených států nebo s Mexikem.

„Na letišti v arizonském Phoenixu jsme nově zprovoznili dva letecké chartery, včetně vlastního hangáru a manipulační techniky. Reagujeme tak na sílící trh s polovodiči v Arizoně, který se bude nadále rozvíjet, proto DSV posílilo své působení v této lokalitě. Trasy nových leteckých charterů propojí Arizonu s Evropou a Asií. Napojení na tuto trasu konkrétně pro české klienty a jejich zásilky jde přes spádové letiště v Lucemburku, se kterým máme denní kamionové spojení z Prahy,“ komentuje situaci Robert Kraus, director Air Department v DSV Air & Sea CZ.

Nákladním dopravcům hodlají USA pomáhat mimo jiné návrhem legislativy na daňové úlevy. V případě její ratifikace by byla zavedena dvouletá vratná daňová úleva ve výši až 7500 dolarů pro řidiče nákladních vozidel, kteří za rok odjezdí alespoň 1900 hodin.