Nová část terminálu disponuje plochou 4421 metrů čtverečních a je koncipována tak, aby umožnila různé způsoby využití. Primárně je určena pro cross-dockové operace, ale v závislosti na požadavcích trhu v ní bude možné rychle začít realizovat i tzv. projekty s přidanou hodnotou.

„Naší dlouhodobou strategií je udržitelný růst, efektivita a flexibilita poskytovaných služeb. Toto plánované rozšíření o další prostory na naší centrále v Rudné u Prahy nám mimo jiné umožní realizovat nové zakázky většího rozsahu, které bychom jinak museli obsluhovat z více míst,“ vysvětluje ředitel společnosti DB Schenker Tomáš Holomoucký.

Oba sklady budou v provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a nabídnou celou řadu přepravních a logistických služeb. Součástí komplexu je už nyní vedle celního skladu také dedikovaný sklad pro nebezpečné a hořlavé látky (ADR). Celkově má sklad díky množství pokročilých elektronických prvků vysokou úroveň bezpečnosti práce jak pro zaměstnance, tak i pro externí partnery, například řidiče kamionů.

Přívětivý k zaměstnancům, ohleduplný k přírodě

Slavnostního otevření se účastnili především stávající zaměstnanci, brzy by jejich řady měli rozšířit další. Aktuálně bude DB Schenker v této lokalitě i díky dalšímu plánovanému rozvoji nabízet desítky nových pracovních pozic. Nová budova je propojena se stávajícím terminálem, ale zázemí bude mít svoje vlastní, a to včetně kanceláří. Pro skladníky se zde vybudovaly nové šatny a sprchy, zvenčí přibyla nová parkovací místa. V plánu je rozšíření nabíjecího zázemí pro osobní a nákladní vozidla, což je jasný signál o podpoře elektromobility.

Budova splňuje certifikaci TAPA A. Už původní terminál i kancelářská část, do kterých se společnost stěhovala před devíti lety, vynikaly udržitelnými prvky jako nižší energetická náročnost, šetrnější spotřeba vody a inteligentní ovládání světel. „V souvislosti s naší energetickou šetrností zde plánujeme dostavbu menší fotovoltaické elektrárny s kapacitou pro vlastní potřebu. Chceme být při nepředvídatelných výkyvech v cenách elektrické energie alespoň částečně soběstační, a mít tak v dnešní době i naše služby cenově více konkurenceschopné,“ říká k dalším plánům Tomáš Holomoucký.

V areálu má DB Schenker i vlastní plnicí stanici na CNG. Alternativní palivo pohání především nákladní vozy pro městkou logistiku a rovněž podstatnou část flotily osobních vozů. Firma zde také testuje kamion s pohonem na LNG.