Proč je Moravskoslezský kraj prvotřídní lokalitou pro vaše podnikání

Podle publikace Podnikatelské nemovitosti a brownfieldy od CzechInvestu se Moravskoslezský kraj, spolu s Ústeckým a Středočeským krajem, stal přední oblastí se silným zájmem investorů. Tento nárůst atraktivity je z velké části způsoben úspěšnou transformací bývalých brownfieldů v moderní průmyslové a logistické zóny, které nabízejí bezkonkurenční příležitosti pro podniky hledající moderní, dobře napojené prostory.

Klíčové projekty a moderní průmyslové parky

Tuto vlnu rozvoje vede areál DMC Paskov, pozoruhodný příklad průmyslové regenerace. Tato lokalita, vyvinutá společností Demaco na pozemcích bývalého černouhelného dolu Paskov, se pyšní přímým napojením na dálnici D56 a klíčovou železniční vlečkou napojenou na překladiště. Důkazem její atraktivity je skutečnost, že společnost Lenzing Biocel si již zajistila 13 000 m2 plochy v nové průmyslové hale v rámci areálu DMC Paskov.

Kromě DMC Paskov nabízí region portfolio dalších úspěšně transformovaných brownfieldů, které nyní fungují jako moderní průmyslové zóny. Mezi ně patří Contera Park Ostrava D1 a přilehlá rozvojová oblast Hrušov, Ostrava City Logistics Zárubek a P3 Ostrava Central. Tyto projekty společně podtrhují závazek regionu poskytovat vysoce kvalitní, strategicky umístěná průmyslová a skladovací řešení.

Bezkonkurenční dopravní infrastruktura a budoucí potenciál

Významným lákadlem pro firmy zvažující Moravskoslezský kraj, zejména Ostravu, je jeho výjimečná dopravní infrastruktura. Jak zdůrazňuje Ondřej Míček, vedoucí oddělení průmyslových nemovitostí ve společnosti Savills (která zprostředkovala pronájem pro Lenzing Biocel), „Ostrava těží z velmi dobré dopravní infrastruktury. Máme mezinárodní letiště a nacházíme se na baltsko-jadranském železničním koridoru.“ Tato robustní síť zajišťuje efektivní logistiku a konektivitu pro národní i mezinárodní operace.

Do budoucna představuje vzrušující vyhlídku potenciál regionu pro vnitrozemskou vodní dopravu. Plány Polska na splavnění řeky Odry až k česko-polské hranici by mohly Ostravě zajistit přímý přístup k říčnímu přístavu, což by dále posílilo její multimodální logistické kapacity a upevnilo její pozici skutečně propojeného evropského centra.

Source: property-forum.eu