VoloDrone je určený pro přepravu většího nákladu, unese až 200 kg. „Spíše než s hobby drony se nabízí srovnání s helikoptérou. Oproti ní je menší, čtyřikrát tišší, má až pětkrát nižší provozní náklady, nepotřebuje posádku, a hlavně je díky elektrickému pohonu výrazně udržitelnější,“ shrnuje hlavní benefity Nuri Morava, vedoucí oddělení počátečních inovací a laboratoří v DB Schenker, který o projektu nedávno hovořil na konferenci Drontex ve slovenských Piešťanech.

První testovací let, včetně celého procesu nakládky a vykládky, provedla společnost v říjnu 2021 v Hamburku a od té doby vyvíjí již třetí verzi dronu. V hustě zabydlených oblastech s vysokou intenzitou dopravy umožní rychlejší dodání nezávislé na dopravní situaci ve městě. Zajímavé je ale i jeho nasazení v odlehlých oblastech, které jsou jinak těžko přístupné. Jeho přednosti ocení zejména podnikatelé v ostrovních oblastech, které jsou odkázány na omezené jízdní řády nákladních lodí, stejně jako vysoko v horách, kde je letecká přeprava jedinou možností, v případě VoloDronu navíc šetrnou vůči životnímu prostředí. V neposlední řadě najde využití i ve speciálních případech, kdy je potřeba zásobovat například ropné plošiny nebo rovnou nákladní lodě. V tomto případě je podle obou uvedených společností největším přínosem bezpečnost.

Parametry VoloDronu

Rychlost:                800 – 100 km/hod.
Dolet:                      40 km
Nosnost:                 200 kg (samotná váha dronu je méně než půl tuny)
Rozměry:                průměr 9,15 m a 2,15 m na výšku / nákladový prostor 1 metr na výšku
Konstrukce:            18 elektrických motorů a rotorů umožňuje dronu vertikálně vzlétnout i přistát
Pohon:                    vyměnitelné elektrické baterie
Provozní náklady:   4-5krát nižší oproti helikoptéře
Hlučnost:                 4krát tišší než helikoptéra
Bezpečnost:            10-9   (cílí na nejvyšší bezpečnostní standard, pravděpodobnost selhání komponent je jedna ku miliardě)